2013

Hur ska jag kunna berätta om 396 dagar. Sammanfatta ett helt år. Jag ska försöka mitt bästa.
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Om jag skulle säga att 2013 varit ett bra år?
2013 hade flera förutsättningarna till att bli ett bra år. Jag och mina vänner var i början på en underbar vänskap genom att vi under vintern 2012 kommit riktigt nära varandra. Lyckligtvis fortsatte den och vi blev som systrar och brödrar. Umgicks nästintill varje helg. 2013 har handlat mycket om vänskap och kärlek. Detta året har jag kommit närmre flera vänner, lärt känna nya människor utanför Sverige men även glidit ifrån några personer, vilket har varit det sista jag velat. 2013 var i största del magiskt men sedan hände det något under hösten. Kort sagt kunde den ha varit bättre. Mycket bättre. Men vad är ett liv med inga motgångar. De är dem som gör dig starkare. Så sammanfattningsvis. Året 2013 var ett underbart år. 2013 får 7/10.

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma?
Det finns dagar som alltid kommer stå inristade i mitt hjärta vare sig de var så jävla underbara eller hemskare än något annat just då. Datumen 11/1, 27/1, 14/4, 20/4, 30/4, 18-19/5  21/5, 12/6, 18/6, 24/6, 29-30/6, 15/7, 17/7, 18/7, 31/10, både oj och woaw.
Blev du kär i år?
Aa...det blev jag.
Vad är din största framgång 2013?
Mitt mod.
Bästa köpet?
Min gråa mössa, polarn och pyret pyjamas as everbody och min nikonkamera.
Vad spenderade du mest pengar på?
Hemskt att säga det men ja, mat. Fast för att låta lite duktig har mycket pengar även gått till tåg haha.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla spontana kvällar med vänner, det var så härligt att gå från en kväll att göra ingenting till filmmys på femton personer eller grillning vid sjön. Hela husvagnssemestern var

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?
Definitivt utan tvekan Wake me up, den har en historia i sig när vi var i Italien. Fact-fiction, Am I wrong, Mirrors,

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Min inställning som jag tappade under hösten.Allt blev bara jobbigt. Vilket det får bli ibland. Ju mörkare dagarna blev, desto sämre blev det. Jag hade aldrig klarat det utan mina vänner som ställde upp för mig.
Hur kommer nästa år att skilja sig från det här? Det är så svårt att säga. Som det ser ut nu tror jag inte att det kommer bli en så stor förändring men det får tiden avgöra.
Vad vill du säga till dig själv inför 2014?
2013 lärde mig att lika många människor som försvinner från ditt liv, kommer att komma in. Det är du själv som bestämmer om saker ska ske eller inte. För det är tiden som bestämmer vilka du möter, ditt hjärta som avgör vilka du vill lära känna och ditt mod som slutligen bestämmer vilka som stannar. Under 2014, resa och upplev så mycket du kan och va spontan. Men framför allt, döm inte någon, förvänta dig inte för mycket och var dig själv.
Dags för en summering av de tolv månaderna. Får ett leende på läpparna när jag tittar igenom alla bilder. Det känns inte så alltid, men jag har nog tur. Men jag vet om att livet är en berg o dalbana och jag har nog åkt på de högsta höjderna och några fall detta år.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0